Projekter og samarbejder

På RG prioterer vi pædagogisk og faglig udvikling højt! Derfor deltager vi ofte i forskellige store og små projekter. Nedenfor kan du læse mere om nogle af vores forskellige projekter.

Erasmus

 

Erasmus-projektet, som er støttet af EU, giver RG’s elever bæredygtig, innovativ og erhvervsøkonomisk inspiration. Desuden lærer de om en anden kultur (i dette tilfælde fransk) og får opgraderet primært deres engelsk-kompetencer, men også fransk-kompetencer. På det personlige plan er det klart også en udvikling. Projektet og udvekslingen er åben for ALLE elever uanset deres 2. fremmedsprog, for arbejdssproget er engelsk.


Over to omgange har vi en udveksling med vores franske partnergymnasium Chevreul, hvor de er heroppe og vi er dernede, begge i en uge. Deres og vores elever indkvarteres privat hos elever fra RG og hos elever fra Chevreul. Før og i løbet af opholdene bliver eleverne i fællesskab sat til at designe startups (mikrofirmaer) ud fra et bæredygtigt perspektiv. Der indgår udflugter (til fx Tivoli om bæredygtighed) og oplæg om at designe et firma og om bæredygtighed.
Til vores planlagte verdensmålsdag håber vi at kunne formidle viden til flere af vores elever. 

 

Elevudtalelser om projektet:

  • Jeg lærte at tro mere på mig selv
  • I think it was so funny to experience another culture while living in a family that knew every little detail and secret of the city. 
  • Jeg lærte hvad der skal til for at starte et iværksætteri, altså hvilke punkter man skal igennem, som for eksempel økonomi.
  • I learned a lot in Tivoli about sustainability and the amusement park’s climate friendly alternatives
  • Jeg fik øvet mit engelsk helt vildt, og så lærte jeg også en smule fransk
  • I learned what factors were important to keep in mind when coming up with a business idea. Starting a business is not peace of cake, but the process involves a lot of thinking, reflection and hard work.
  • At samarbejde om et fælles mål, at være kreativ og tænke ud af boksen 
  • Jeg lærte, at fransk business er lidt mere lige på, hvor danskerne tænkte mere fantasifuldt
  • After my visit to France, I got to know myself a lot better. I gained more confidence, and I learned to step out of my comfort zone and embrace new challenges.

Etwinning Projekt "VacunaTICzate:

Projektet er lavet i samarbejde med undervisere og elever fra følgende skoler: IES Urbi (Basauri, Baskerlandet); IES Vía de la Plata (Guijuelo, Salamanca); Gymnázium Luďka Pika (Pilsen, Tjekkiet); Rødovre Gymnasium (Rødovre, Danmark).

Særligt tak til eleverne på Rødovre Gymnasium, hvor følgende klasser deltager: 3X, 3U, 3E, 1S, Latin valghold 1, Latin Valghold 2 og 1U Spansk.’